Proefdraaien

Wil jij een keer kennis maken met Scouting? Dan kan! Je mag eerst drie keer komen kijken. Je doet dan mee aan alle activiteiten en je maakt voor het eerst kennis met Scouting en met de groep.

Onze speltakken draaien op de volgende momenten.

• Welpen (7 – 11 jaar) op zaterdag van 14.00 tot 16.00 uur
  • Scouts (11 – 15 jaar) op zaterdag van 14.00 tot 16.30 uur
  • Explorers (15 – 18 jaar) op vrijdag van 19.30 tot 21.30 uur (even week)
  • Roverscouts (18 – 21 jaar) op zaterdag van 20.30 tot 22.30 uur (oneven week)
  • Stam (21+) eens per 3 maanden

Wat doe je bij Scouting?

Uitleggen wat Scouting precies is, is ingewikkeld. De activiteiten bij Scouting zijn heel afwisselend. Deze zijn afgestemd op bijvoorbeeld de leeftijdsgroep (speltak) en het thema van die dag. Zo zijn een primitief kamp, een LAN-party, een speurtocht, koken en een sport- en spelmiddag allemaal dingen die bij Scouting gedaan kunnen worden. Bij veel activiteiten staat dus het samenwerken en je de ontwikkeling centraal. Zo is Scouting niet alleen heel erg leuk, het is ook heel leerzaam.

Er zijn verschillende soorten Scouting: landscouting, waterscouting en luchtscouting. Scouting IJsselgroep is een zogenaamde landgroep, wat betekent dat we vooral activiteiten ontplooien die “op het land” plaatsvinden. De activiteiten van scouting kunnen grofweg onderverdeeld worden in acht activiteitengebieden: uitdagende scoutingtechnieken, expressie, sport & spel, buitenleven, identiteit, internationaal, samenleving, veilig & gezond.

Wil jij ook drie keer komen kijken?

Wil je graag kennis maken? Neem dan contact op via onderstaand formulier. Binnen drie dagen krijg je bericht van ons. Wij stemmen graag de eerstvolgende opkomsten (bijeenkomsten) met jou af. Je kunt ook contact opnemen via [email protected].

Kom 3 keer gratis kijken!

Vul onderstaand formulier in en wij nemen contact met je op.